fbpx

הרכב החשמלי הצלחה או נפילה

בעידן שנות ה2000 המוקדמות ייצא אדם בשם שי אגסי עם רעיון לשלב את הרכב הרגיל שלנו שאנו משתמשים בו ביום יום ולהסב אותו לרכב חשמלי אומנם היו הרבה סקפטיים לגביי הרעיון אך הוא עלה בקנה אחד עם חברת הרכב הצרפתית הגדולה רנו ובכך למעשה ייצא השת"פ שיישנה את כל כללי המשחק בענף הרכב ובפרט בתחבורה הציבורית.

כיום כ80% מענף התחבורה הציבורית בארץ היא חשמלית(אוטובוסים, רכבות)

הקדמה זו באה להמחיש לנו עד כמה אנו היהודים חושבים בגדול ותמיד נמצא פתרונות יעלים שייסבו לעולם המון נחת רוח וגם יישמרו עליו הן מבחינה גאולוגית והן מבחינה אטמוספרית.

איך למעשה שני המושגים הללו מתקשרים לעולם הרכב ניגע בזה אך לפני כן אציין שחברתו של שי אגסי (בטר פלייס) לא הצליחה להגיע ליעדים שנקבעו יחד עם יצרנית הרכב ובכך למעשה להפסיק את הפרויקט יחד עם אגסי

בכל הקשור לזיהום סביבתי יצרניות הרכב ישימו בראש סדר העדיפויות את תו התקן הזה כיוון שזהו אחד הדברים החשובים לאדם כיום למנוע זיהום סביבתי ובכך לרצות את שני הצדדים.

ובכן איך למעשה מתקשר הזיהום הגיאולוגי לרכב, נזכור שהרכב מונע על בזין/סולר ולכן הוא פולט המון פיח ודבר זה משליך על האוויר אשר סופג וסופח לתוכו ובכך אנו למעשה נושמים דבר זה ובכל הקשור לכל מה שהמנוע פולט החוצה נגרם נזק אטמוספרי כיוון שרוב רובו של העשן עולה לאוויר ופוגע באטמוספרה ומגדיל את חור האוזון

ובכך אז המכוניות החשמליות הגיעו על מנת לפתור את כל המשבר הקיים סביב המכוניות אשר קיימות כיום בשוק ובכך לייעל את הרכב למינימום זיהום אוויר ולהאריך את אורח חיי כדור הארץ

אם נמדוד את היתרונות והחסרונות של הרכב החשמלי מול המכני נגיע לשני מסקנות מאוד ברורות

1 לכל אדם יש צורך קיומי ושונה ברכבו שלו וזאת בגלל סדר היום שלו עבודה בלתמים וכו'(רכב חשמלי מוגבל מבחינת קילומטראז')

2 הרכב המכני אומנם לאט לאט ייסוג מהעולם אך הרגלו נעשה משמעותי עבור הדורות שעד היום נוהגים להשתמש בו והרגל אומנם קשה לשנות אך לא בלתי אפשרי.

ולכן אם ניקח את מכלול הדברים שדיברנו עליהם עד עכשיו נסיק מכך שלכל אדם יש את הבחירה האם לבחור ברכב חשמלי או מכני מה סדר העדיפויות שלו ואיך הוא רוצה לשנות את הרגלי הצריכה הכללים שלנו בחיי היום יום.

מאמרים נוספים:

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו לייעוץ