רכבים מסחריים ומימון לרכב מסחרי – כל מה שצריך לדעת!

רכבים מסחריים משמשים כרכבי עבודה לעצמאים ובעלי עסקים רבים בישראל. רכישת רכב מסחרי לבית עסק הינה נושא די מורכב המעורר שאלות רבות: איזה רכב לקנות? מהם תנאי התשלום המתאימים לי? האם לקנות את הרכב במזומן או בעסקת מימון? חדש או משומש? ועוד שאלות רבות. בסקירה זו נבחן כמה מהרכבים המסחריים הנמכרים בישראל ונרחיב על נושא הליסינג והמימון לרכב מסחרי ועל היתרונות בכך.

איסוזו דימקס

האיסוזו דימקס הינו הטנדר הבינוני המצליח ביותר והנמכר ביותר בישראל כבר מעל ל- 10 שנים. הדור השלישי והחדש ביותר של הדימקס הוצג ע”י איסוזו באוקטובר 2019 ומציע שינויים רבים מקודמו, ניתן להגיד שדור זה הינו רכב חדש לגמרי.

ממדיו של הדימקס החדש דומים כמעט לחלוטין לממדיו של הדור הקודם. השינוי היחיד בפן זה הינו הגדלת בסיס הגלגלים ב- 3 ס”מ לכדי 312 ס”מ סך הכל. בהיצע של הדור החדש בישראל ניתן למצוא מנוע דיזל בנפח 1,900 סמ”ק המפיק 163 כוח סוס ומומנט מירבי של 36.7 קג”מ. בנוסף ניתן לבחור בין הנעת 4X2 רגילה ובין הנעה כפולה 4X4 ותיבת גיר ידנית ואוטומטית.

ברמת הבטיחות, מגיעה הדימקס עם מערכות בטיחות מתקדמות, החל מ 8 כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתחיב, זיהוי שטח מת בצידי הרב, התראה על תנועת חוצה מאחור, חיישני חניה ומצלמת רוורס ועוד מערכות בטיחות רבות נוספות.

מבחינת אבזור, הדימקס מגיעה אלינו עם אבזור ברמה של רכבי יוקרה – הגה בציפוי עור, ריפודי עור, מושב נהג חשמלי מתכוונן הכולל 8 מצבים, מערכת מולטימדיה כולל מסך מגע 9″ ועוד.
מדובר ברכב מאוד מפנק שהיושבים בו יהנו מכל רגע.

מחירו של האיסוזו דימקס בישראל הינו החל מ- 194,990₪ וניתן להשיגו בקאריזמה מוטורס בעסקת מימון מיוחדת הכוללת החלפה בעבור החזר חודשי המתחיל ב-1,949₪.

מיצובישי טרייטון

המיצובישי טרייטון נחשפה בסוף שנת 2014 בתור המחליפה של המיצובישי האנטר המוכרת והמצליחה. הטרייטון צויד במנוע חדשה לגמרי בנפח 2.4 ליטר עם 2 הספקים שונים: 154 כ”ס או 181 כ”ס. לצד המנוע ניתן לבחור בין שתי תיבות הילוכים – תיבה אוטומטית 5 הילוכים ותיבה ידנית חדשה בעלת 6 הילוכים.

הטרייטון החדשה נחשבת לרכב בטוח מאוד ובעלת מערכת בטיחות חשובות ביותר: מערכת בקרת יציבות, 7 כריות אוויר ובקרת סטייה מנתיב כאופציה. כמו אצל מתחריו של הטרייטון, מגיע הרכב עם הנעה אחורית בלבד (4X2) בדגמי הבסיס אך ניתן לשדרג להנעת 4X4 ונעילת דיפרנציאל מרכזית (לאנשי השטח מבנינו) בתוספת תשלום.

מחירו של המיצובישי טרייטון בישראל הינו החל מ- 198,900₪ ובעסקת הליסינג הפרטי של קאריזמה מוטורס בהחזר חודשי של החל מ 1,989₪.

טויוטה היילקס

טויוטה היילקס

הדור הנוכחי של טנדר הטויוטה האייקוני, היילקס, נחשף בשנת 2015 ומאז זכה למעט מתיחות פנים צנועות. הביקוש לדגם רכב זה נמצא בשיא בכל תקופה שהיא והיבואן סובל מבעיות מלאי כמעט תמידיות. הדור השמיני של טויוטה היילקס זכה לעדכון חיצוני מרהיב במיוחד, תא נוסעים מודרני ואיכותי ושימושיות גבוהה. בסקירה זו נבחן את טויוטה היילקס החדש בכלל ההיבטים: עיצוב, נוחות, צריכת דלק, מנועים, רמות גימור וכמובן לא נשכח את המחיר.

טויוטה היילקס 2021 מגיעה לארצנו עם 2 גרסאות מנועים שונים:

  1. מנוע 4 צילינדר בנפח 2,400 סמ”ק מוגדש טורבו המפיק 150 כ”ס ו- 40.8 קג”מ המאיץ את הרכב ל- 100 קמ”ש ב- 12.8 שניות. מנוע זה צורך ליטר דלק ל- 14.1 ק”מ בממוצע.
  2. מנוע 4 צילינדר בנפח 2,800 סמ”ק מוגדש טורבו המפיק 204 כ”ס ו- 51 קג”מ המאיץ את הרכב ל- 100 קמ”ש ב- 10.7 שניות. מנוע זה צורך ליטר דלק ל- 13.2 ק”מ בממוצע.

שברולט סילברדו

הסילברדו החדשה, אשר החלה להיות משווקת בישראל בפברואר 2020 נחשפה רשמית בסוף שנת 2017 עם פלטפורמה חדשה לחלוטין: מבפנים, מבחוץ ובבצועים. דורו הרביעי של הסילברדו גדול מכל דורותיו הקודמים: בסיס הגלגלים גדל ל- 4.04 מ’, אורכו הכולל גדל ל- 6.35 מ’, רוחבו וגובהו צמחו גם כן וכמובן שעם כל עליית הממדים הנ”ל הגיעה גם העלייה של כ- 600 ק”ג למשקל הרכב.

בשברולט פיצו על גדילת הממדים והמשקל בעזרת מערכות הנעה מופלאות. מנוע דיזל בתצורת 8V ובנפח 6,600 סמ”ק מוגדש טורבו המפיק 445 כוח סוס ומומנט אדיר של 124.5 קג”מ המבטיחים כוח זמין וביצועים מרהיבים. למנוע המדהים משודכת תיבת הילוכים חדשה ומתקדמת בעלת 10 הילוכים, אוטומטית כמובן.

גם תא הנוספים עבר שדרוג משמעותי בדור החדש, בפנים הרכב ניתן למצוא עיצוב מרשים בעל אלמנטים יוקרתיים ועשירים היוצרים חווית נסיעה כיפית ונוחה למדי. שברולט סילברדו החדשה היא הנמכרת ביותר בסגמנט ומחירה בישראל החל מ- 204,990₪ או בעסקת מימון מבית קאריזמה מוטורס בהחזר חודשי של החל מ 2,059₪. באתרנו נמצאת סקירה מלאה על שברולט סילברדו החדשה ודגמיה השונים – סקירה – שברולט סילברדו.

הכרה במיסים על רכב מסחרי קטן

לצערנו הרב, בשונה מבעבר, רכב מסחרי קטן (טנדר, ואן וכו’) מסווג מבחינת רשויות המס כרכב פרטי. משמעות הסיווג הוא שאין הכרה במע”מ הרכב ויש לשלם על החזקתו שווי שימוש ופחת בדומה לחלוטין לכל רכב פרטי אחר (מלבד רכבים מסחריים במשקל של מעל 3.5 טון כדוגמאת שברולט סילברדו ודודג’ ראם – שם יש הכרה מלאה במע”מ וניתן לקבל החזר מלא בעבורו)
ישנו פתרון לסוגיה זו, ניתן להכיר בהוצאות רכב מסחרי קטן לעסק בעזרת עסקת הליסינג אשר מאפשרת ללקוח להנות מפחת שנתי על רכב מסחרי במימון.
מלבד זאת, בקאריזמה מוטורס ניתן לקבל חשבונית בעבור התוספות ברכב, כזו שתהווה הוצאה מוכרת עבור העסק.

מלבד פתרון בעיית ההכרה בהוצאות הרכב ע”י הרשויות לעסקאות ליסינג ישנם יתרונות נוספים, למשל: בסוף תקופת הליסינג ניתן להחזיר את הרכב לחברת הליסינג ולהימנע ממס רווח הון בהחלפה שלאחר מכן.

כיום ישנם 3 סוגי ליסינג לרכב מסחרי: ליסינג מימוני, ליסינג תפעולי וליסינג תפעולי חלקי. ההבדל העיקרי בין עסקאות הליסינג השונות הוא ברמת ההתעסקות שבעל הרכב יצטרך להשקיע ברכב שברשותו. בליסינג תפעולי לדוגמא, חברת הליסינג מבצעת את כל הטיפול וההתעסקות הרבה שהרכב דורש, אך החיסרון הוא עלות גבוהה.

קאריזמה מוטורס

מטרתנו בקאריזמה מוטורס היא להפוך את חווית קניית הרכב וההתעסקות הרבה הנדרשת בתהליך לחוויה. אנו בקאריזמה מוטורס נותנים דגש חשוב לבעלי עסקים ומבינים את הצורך שלהם לעבוד מול גוף אחד שפותר להם את כל מה שקשור לרכב, החל משלב בחירת הרכב והזמנתו, ועד הגשת המימון, ביטוח ואף החלפתו בסוף תקופה. מלבד זאת, אנו בקאריזמה מוטורס מודעים לחשיבות של בעלי עסקים לשמור על תזרים מזומנים ולכן מציעים עסקה בה הלקוח אינו צריך להביא כסף לרכישת הרכב. אנו מציעים מגוון מסלולים לעצמאים, ביניהם מסלול חוץ בנקאי, בו סכום ההלוואה לא ניתן דרך הבנק אלא דרך גוף חיצוני ובכך לא מכביד על “האובליגו”. אצלנו נותנים מענה לכל זה וחוסכים לבעלי העסקים זמן וכסף רב. כפי שנאמר קודם לכן, בעלי עסקים יכולים להנות מפחת שנתי על הוצאות הרכב ובנוסף גם מחשבונית מס בעבור התוספות שברכב.

שברולט סילברדו החדש
Call Now Button דילוג לתוכן